Sa oled siin

Pensioni taotlemine

 

Avaldus pensioni taotlemiseks

Pensioni saamiseks tuleb sul esitada avaldus. Avalduse saad esitada üheksa kuu jooksul:

  • kuue kuu jooksul enne õiguse tekkimist.
  • kolme kuu jooksul pärast õiguse tekkimist.

Sellisel juhul maksame sulle pensionit sinu pensioni õiguse tekkimise päevast.

Erinevatele pensioniliikidele õiguse tekkimist saad vaadata õigusaktidest, mis leiad siit.

Pensioniavaldust saad esitada:

Esita klienditeeninduses või saada posti teel kõik vajalikud dokumendid oma pensioni suuruse arvutamiseks. Vajalike dokumentide loetelu leiad siit.

Otsuse oma pensioni kohta saad 15 tööpäeva jooksul alates viimase vajaliku dokumendi esitamisest.

     

    Pensioni määramiseks vajalikud dokumendid

    Koos pensioniavaldusega esita järgmised dokumendid:

    • isikut tõendav dokument (klienditeeninduses isiku tuvastamiseks);
    • tööraamat või muud pensioniõiguslikku staaži ja/või töötamist tõendavad dokumendid (arhiiviteatis, tööleping, käskkiri, korraldus jne);
    • kutsekooli, kesk-eriõppeasutuse või kõrgkooli diplom;
    • sõjaväepilet;
    • lapse sündi tõendav dokument, kui laps on sündinud väljaspool Eestit;
    • abiellumisel nime muutnud isikul abielu tõendav dokument, kui abielu on sõlmitud väljaspool Eestit;
    • foto (3 x 4 cm) pensionitunnistuse jaoks;
    • arvelduskonto number, kuhu soovid pensionit saada.

    Esitada saad vaid need dokumendid, mis sul olemas on. Näiteks kui sa ei ole sõjaväes käinud, siis sõjaväepiletit esitama ei pea.

    Palun esita originaaldokumendid või nende notariaalselt kinnitatud koopiad. Kui mõni dokument puudub ja seda on keeruline leida, siis konsulteeri meie klienditeenindajaga. Saame teha päringu arhiivi või asutusse, kust võib leida sinu pensionistaaži kohta andmeid. Päringud arhiividesse on tasulised. Tasu suurus sõltub konkreetse arhiivi hinnakirjast ja selle maksab pensioni taotleja.

    Pensioni taotlemisel sotsiaalkindlustusameti klienditeenindusest palume kaasa võtta isikut tõendav dokument. Selleks võib olla ID-kaart, juhiluba, Eesti kodaniku pass, diplomaatiline pass, meremehe teenistusraamat, välismaalase pass, ajutine reisidokument, pagulase reisidokument, meresõidutunnistus, tagasipöördumistunnistus, tagasipöördumise luba.

    Välisriigi kodaniku puhul kontrollime rahvastikuregistrist elamisloa või elamisõiguse olemasolu ja selle kehtivust.

     

     

    Kati Kümnik

    hüvitiste osakonna juht

    Kati Kümnik korraldab ja juhib hüvitiste osakonna tööd: püstitab eesmärke, annab ametnikele juhiseid ning täidab ja vahendab pensionite korraldusega seotud ülesandeid. Samuti nõustab ta sotsiaalkindlustusametit pensionidega seotud küsimustes ja korraldab pensionide süsteemi arendamist.

     
    info@sotsiaalkindlustusamet.ee