Parema teenindamise huvides soovime hakata kasutama ühe konto süsteemi. See tähendab, et kui oled esitanud sotsiaalkindlustusametile mitu arvelduskontot, kuhu kanda rahalisi hüvitisi – pension, vanemahüvitis, puudetoetus jne –, siis tehakse kõik ülekanded viimati esitatud kontole. Oma kontot saad hõlpsasti kontrollida ja muuta meie iseteeninduses.
Toetuste maksmine
Pensione ja toetusi maksame vastavalt sinu soovile:
- sinu arvelduskontole Eestis
- sinu valitud teise isiku arvelduskontole, kui vormistad avalduse digitaalselt allkirjastatuna või esitad avalduse meie klienditeeninduses või esitad notariaalselt tõestatud avalduse
- sinu kulul posti teel kojukanne (pension, puudega inimese sotsiaaltoetus). Teenuse hind on 7,37 eurot kuus
- sinu kulul sinu arvelduskontole välisriigis
Posti teel tuuakse pension/toetus sulle koju tasuta, kui sul on liikumistakistus või kui sa elad hajaasustusalal ja pangateenus on sulle raskesti kättesaadav. Selleks esita meile selgitustega avaldus, kus näitad kojukande soovi põhjused.
Kui sulle toodi pension koju, aga sind ei olnud kodus, viib postiljon su raha tagasi. Kui su pension on välja võtmata kaks kuud, peatame pensioni maksmise. Pensioni maksmise jätkamiseks tuleb sul esitada avaldus. Pensioni maksame välja peatamisest alates.
Kui sulle tuuakse pension koju, aga sa oled haiglas, saad volitada kedagi oma pensioni välja võtma. Volitust tõestab raviasutuse juht (peaarst) ning sel moel tõendatud volitus kehtib kuue kuu jooksul saamata jäänud pensioni väljavõtmiseks.
Arvelduskonto muutmine
Kui soovid oma pensioni või toetust saada teisele kontole, kui algses avalduses märgitud, saad oma kontot muuta,
- logides iseteenindusse iseteenindus.sotsiaalkindlustusamet.ee ja lisades uue konto numbri
- saates meile (digi)allkirjastatud avalduse e-posti aadressil [email protected]
Kui tegu on kellegi teise kontoga, saad seda muuta,
- saates meile digiallkirjastatud avalduse e-posti aadressil [email protected]
- saates notariaalselt tõestatud avalduse meile postiga aadressil Paldiski mnt 80, 15092 Tallinn
- tulles meie klienditeenindusse
Pane tähele!
- Kui edastad meile uue arvelduskonto numbri, veendu, et kõik andmed on õiged
- Kui sotsiaalkindlustusamet maksab sulle erinevaid toetusi/hüvitisi, siis makstakse need kõik kas pangakontole või suunatakse kojukandesse
- Kui oled esitanud sotsiaalkindlustusametile erinevaid arvelduskontosid, siis kõik ülekanded tehakse viimati esitatud kontole (v.a kohtumäärusega seotud väljamaksed)
Et saada järgmisel kuul raha uuele arvelduskontole, pead konto muutma hiljemalt eelneva kuu viimasel tööpäeval.
Näide: Kui soovid saada peretoetusi 8. detsembril uuele kontole, siis muuda seda 1.- 30. novembril.
Nime muutmine
Kui vahetad perekonnanime, saame selle kohta info rahvastikuregistrist. Sellest ei pea meid eraldi teavitama. Kindlasti aga pead nimevahetusest teavitama oma panka, kuhu laekuvad perehüvitised. Selleks võta oma pangaga ühendust telefoni teel, vajadusel pöördu isikut tõendava dokumendiga ja nime muutmise dokumendiga panka.
Kui su nimi jääb pangas muutmata, laekuvad toetused meile tagasi. Kui raha laekub tagasi kahel järjestikusel kuul, peatame sulle perehüvitiste maksmise. Saame makseid jätkata pärast seda, kui oled pangas oma nime õigeks muutnud. Kui pangas on nimi muudetud, anna meile maksete jätkamiseks sellest teada.
Väljamaksete tähtajad
Sotsiaalkindlustusamet maksab pensione, toetusi ja hüvitisi otsuse tegemisest 30 päeva jooksul.
Väljamakse liik |
Pangaülekande päev NB! Pangaülekanne tehakse |
Pensionid, puuetega inimeste sotsiaaltoetused, sotsiaaltoetus välisriigist Eestisse elama asunule |
Iga kuu 5. kuupäev |
Peretoetused, vanemahüvitis, elatisabi |
Iga kuu 8.kuupäev |
Tööõnnetuste ja kutsehaigustega seotud kahjuhüvitised, hüvitised kuriteoohvritele, hüvitised represseeritutele ja olümpiavõitjatele |
Iga kuu 12. kuupäev |
Üksi elava pensionäri toetus | 5. oktoober |
Sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse sõidu- ja majutuskulude hüvitamine avalduse alusel | Iga kuu 10. kuupäevale lähimal teisipäeval ning kuu viimasel neljapäeval |
Kui pangaülekande päev satub riigipühale või muule puhkepäevale, loetakse maksepäevaks puhkepäevale eelnev tööpäev.
Juhul, kui sa pead enamsaadud pensioni, toetuse või hüvitise sotsiaalkindlustusametile tagasi maksma (näiteks sul puudus õigus summat saada või toetuse saanud inimese surma korral), siis tuleb see maksta samale arvelduskontole, millelt on pension, toetus või hüvitis saadud.
Kindlasti informeerime me igast taolisest juhtumist inimest ka kirjalikult.
Viimati uuendatud 15.03.2024