Toetuste maksmine
Pensione ja toetusi maksame vastavalt sinu soovile:
- sinu arvelduskontole Eestis
- sinu valitud teise isiku arvelduskontole, kui vormistad avalduse digitaalselt allkirjastatuna või esitad avalduse meie klienditeeninduses või esitad notariaalselt tõestatud avalduse
- sinu kulul posti teel kojukandena (pension, puudega inimese sotsiaaltoetus)
- sinu kulul sinu arvelduskontole välisriigis.
Posti teel tuuakse pension/toetus sulle koju tasuta, kui sul on liikumistakistus või kui sa elad hajaasustusalal ja pangateenus on sulle raskesti kättesaadav. Selleks esita meile selgitustega avaldus, kus näitad kojukande soovi põhjused.
Kui sulle toodi pension koju, aga sind ei olnud kodus, siis postiljon viib sinu raha tagasi. Kui sinu pension on välja võtmata kaks kuud, siis peatame pensioni maksmise. Pensioni maksmise jätkamiseks tuleb sul esitada avaldus. Pensioni maksame välja peatamisest alates.
Kui sulle tuuakse pension koju, aga sa oled haiglas, siis saad vajadusel volitada kedagi oma pensionit välja võtma. Volitust tõestab raviasutuse juht (peaarst) ning selliselt tõendatud volitus kehtib kuue kuu jooksul saamata jäänud pensioni väljavõtmiseks.
Arvelduskonto muutmine
Kui soovid oma pensioni või toetust saada teisele kontole, kui algses avalduses märgitud, siis saad oma kontot muuta
- Logides iseteenindusse iseteenindus.sotsiaalkindlustusamet.ee ja lisades uue konto numbri
- Saates meile (digi)allkirjastatud avalduse (165.48 KB, PDF) e-posti aadressile [email protected]
Kui tegemist on kellegi teise kontoga, saad seda muuta
- Saates meile digiallkirjastatud avalduse (165.48 KB, PDF) e-posti aadressile [email protected]
- Saates notariaalselt tõestatud avalduse (165.48 KB, PDF) meile postiga aadressile Paldiski mnt 80, 15092 Tallinn
- Tulles meie klienditeenindusse
Pane tähele!
- Kui edastad meile uue arvelduskonto numbri, veendu, et kõik andmed on õiged
- Kui sotsiaalkindlustusamet maksab Sulle erinevaid toetusi/hüvitisi, siis makstakse need kõik kas pangakontole või suunatakse kojukandesse
- Kui Sa oled esitanud sotsiaalkindlustusametile erinevaid arvelduskontosid, siis kõik ülekanded tehakse viimati esitatud kontole (v.a kohtumäärusega seotud väljamaksed)
Et saada järgmisel kuul raha uuele arvelduskontole, pead konto muutma hiljemalt eelneva kuu viimasel tööpäeval.
Näide: Kui sa soovid saada peretoetusi 8. detsembril uuele kontole, siis muuda seda 1. - 30. novembril.
Väljamaksete tähtajad
Sotsiaalkindlustusamet maksab pensione, toetusi ja hüvitisi otsuse tegemisest 30 päeva jooksul.
Väljamakse liik |
Pangaülekande päev NB! Pangaülekanne tehakse maksepäeva jooksul. |
Pensionid, puuetega inimeste sotsiaaltoetused, sotsiaaltoetus välisriigist Eestisse elama asunule |
Iga kuu 5. kuupäev |
Peretoetused, vanemahüvitis, elatisabi |
Iga kuu 8.kuupäev |
Tööõnnetuste ja kutsehaigustega seotud kahjuhüvitised, hüvitised kuriteoohvritele, hüvitised represseeritutele ja olümpiavõitjatele |
Iga kuu 12. kuupäev |
Üksi elava pensionäri toetus | 5. oktoober |
Kui pangaülekande päev satub riigipühale või muule puhkepäevale, loetakse maksepäevaks puhkepäevale eelnev tööpäev.
Juhul, kui sa pead enamsaadud pensioni, toetuse või hüvitise sotsiaalkindlustusametile tagasi maksma (näiteks sul puudus õigus summat saada või toetuse saanud inimese surma korral), siis tuleb see maksta samale arvelduskontole, millelt on pension, toetus või hüvitis saadud.
Kindlasti informeerime me igast taolisest juhtumist inimest ka kirjalikult.
Viimati uuendatud 19.05.2023